Someone said :

Doa semakin tumpul & tiada maqbul apabila tidak menyeru kepada kebaikan dan melarang dari kemungkaran (yg nyata & disepakati). Nabi ingatkan : "Apabila dua itu tidak dilakukan, hampir sangatlah azab akan diturunkan, dan pabila kamu berdoa, ia tidak lagi maqbul" (At-Tirmizi : Sohih)

11 November 2010

Saya malu

SubhaanAllah, Alhamdulillah, Laa Ilaaha Illallah, Allahu Akbar !


Hari-hari saya jalan ke kampus.
Hari-hari saya terpaksa menempuh laluan di mana banyak lelaki di pinggirnya.
Hari-hari saya kena jaga pandangan. (memanglah!)
Tapi hari-hari saya akan terlihat para lelaki 'cuci mata'.
Oh, perempuan...lihatlah apa yang tersarung di tubuhmu. Malulah! Malulah! Malulah!


Saya malu melihat tubuh perempuan di'scan' oleh mata nafsu sang lelaki.
Saya takut memikirkan pandangan mereka juga pada saya.
Oh, perempuan! anda memang cantik! Tapi pamerkan kecantikan itu untuk yang halal.
..atau (jika keyakinan kita berbeza) berpakaianlah yang sopan.
Longgar2kan...bajumu...seluarmu..

Lindungilah apa-apa yang dirasakan memang Allah ciptakan lebih terbonjol(erk..!).
Allah Mencipta bukan untuk jadi aset pameran jalanan, cukuplah untuk fungsinya yang utama.
Peliharalah aurat kita!
Kalau tiada rasa malu, istighfar! cari rasa malu itu!


oh, saya malu.....
dan hari-hari saya risau dengan pakaian sendiri.
apa saya akan membuahkan dosa untuk orang lain?
Na'uzubillahh...


by unknown
Enhanced by Zemanta

Tiada ulasan: